THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, August 3, 2010

Lonely....

Now..i feel lonely..
Why??

it is my own fault i think..
it is fair for me to deserve it..

Because..
what have i done..
is unforgiven..
and i cannot ask any forgiveness..
for what already happen..

Me...I..my friends..
they all already abundant me..
because they think..
i am not important to them anymore..
maybe the true is..
me the first one abundant them..

My fault..
it is all my fault..
we are not eating together anymore..
because i have someone special to me..
in here..
i do not join them..
when they go anywhere else..
i just stick on my own decision..

Right now..
the one i have..
the one i love..
is leaving me..
because of my fault..
it can not be turn back anymore..
she will not be the same..
as what i know before..
she not trust me anymore..

Loosing..
i will losing everybody..
i will alone on my own..
although this world is big..
it has no meaning if..
i am alone..

But..
there is still a huge barrier..
in front of me..

Can i???
can i went through that barrier..
with only myself..

Sad..
i feel so sad..
right now..
i want to change..
this feeling of sadness..
to the spirit of mine..
so that i can climb up..
the barrier in front of me..
and ask for forgiveness..
to the everyone around me......

~words from my heart~

Tuesday, October 20, 2009

kesimpulan untuk hari raya....

kesimpulan utk raya thn ni...tahun ni merupakn thn kedua beraya sebagai mahasiswa..rasenya mcm meriah sikit laaa rya thn ni...huhu...

thn ni kurang ckit raya rmh mmbr2 kat kg..dalam 4 5 bijik rumah jee..selebihnya tmn kwn raya rumah awek dieorg..bese laa..org solo..ekot je laa..huhu..tp dpt la raya rumah sue..pastu ade dayah skali..pat org je skali ngan yok..bez gk laaa..hehe

dalam ekot dieorg braya rumah awek msg2..scra x sbgaja pegi plak rumah nurul..mkn tgh ari kat sne..sdap gler..tp bkn nurul masak..mak die la rasenya..reti plak nurul 2 masak..haha..dalam braye ekot kawan tu mcm bosn ckit laa..xknal org..ntah rumah sape2 la dieorg bwk..ssh kalo msk 'liga' len ni..hurm

huhu..tp yg special thun ni dpt beraya kat perak...jmpe sdre mare..ntah spe2 ntah..ramai rpenya sepupu ak..jmpe pak long..sme pak cik smpat jmpe..ops..

esok la smbg..bz ckit laaa...haha

Thursday, October 15, 2009

kenapa....

hurm..setelah sekian lame xde tulis ap2..akhirnya aku kembali menulis..tu pun sebab nk meluahkn rase hati..bkn utk tatapan sesiapa..tp kalo yg ade jawapan untuk persoalan ak ni..hrp2 bg la komen ek..

kenapa...apabila kita mula mencintai seseorg...kenapa...perasaan cemburu tu ad...sng ckap it make me sick..hurm..kenapa...setiap kali kita sdg mrase bhgia..perasaan cemburu tu hadir dh memusnahkannya..kenapa...

orang selalu kata..cemburu tu tnda kita sygkn dia..kenapa..kenapa bkn gmbra tnda syg...kenapa...mesti cemburu tnda syg..kenapa..org tidak memahami yg kita sygkn dia..kenapa pabila kita cemburu org kata kite kebudak-budakan..kenapa..

kenapa...ak bersedih hanya kerana ak menyayangi seseorg..kenapa..

(words from my heart)

Wednesday, July 15, 2009

Saat-saat indah ketika di matrikulasi..(1)

Setelah sekian lama kebuntuan idea...akhirnya dapat jugak ilham nak tulis dalam blog ni..(nk gne bhse sempoi2 je..sory kalo xphm sgt)

alkisah..suatu masa dulu..di sebuah kampung yg bernama *tuuuuuuttt..rahsie..hahaha..tinggal seorg remaja yg bernama 'A' (bukan name sebenar)..dipendekkan cerita..si 'A' ni telah tamat sek men..berbekalkan nasi sebungkus..eh..bukan2..berbekalkan result spm yg xsbrape..beliau telah diterima msk ke sesuatu tempat..'M' (bukan name sebenar)..namun disitulah bermulanya sebuah kisah suka dan duka yg menyayat hati..

si 'A' dengan ditemani oleh familynya pon pergi ke tempat 'M' utk mendaftar pada hari yg ditetap..di ringkaskan cerita (walaupn xringkas mane pon)..si 'A' ni xpnah pon duk kat asrama..slme ni duk ngan mak abah je..ditakdirkan..ketika beliau menjejakkan kaki ke dlm bilik yg br..berjumpalah dia dgn roomate yg pertama..'S' (bukan-bukan)..si 'S' ni mrupakn org mlakau..peramah sunggh orgnya..si 'A' terasa sprti sdg melancong rasenya..nk diceritakn tentg si 'S' ni..die akn menambah perkataan 'dak' sebelum menyebut nme seseorg 2..contoh..dak (name anda)..

di dalm bilik itu..telah diperuntukkan utk 4 org..maka menantilah si 'A' dan 'S' akn 2 lg roomate dieorg..secara tba2 muncullah dak 'SA' (name die dua suku kata)..dak 'SA' ni tue sthn dr mereka berdua..pd mlenya die ni pendiam..tp slps lme bersme dh mcm2 la kiteorg berkongsi..dak 'SA' ni merupakan seorg yg berperwatakan menarik dan sdikit kelakar..haha..tp sgt bijak orgnya..cuma kiteorg sgt sedih ketika beliau kematian ibunya..utk pengetahuan dak 'SA'..si 'A' turut menangis mengenangkn ap yg berlaku pd mse itu..

roomate yg terakhir dan terawal keluar..orangnya warak..baik..bijak serta mesra (tiap-tiap kali sebelum beliau pergi ke surau utk menunaikan solat sbh beliau akn memasang lampu supaya romate2 yg len terjga utk menunaikn slt sbh)..namun dak 'D' xlame bersama kami..beliau memilih utk menjd guru..walaupun sekejap..kami xpnah melupakan beliau dan tetap menganggapnya sebahagian dari kami..

saat-saat indah pertemuan kami,
tidak penah lekang dari ingatan,
kenangan bersama itu tidak penah dilupai,
walau jauh membawa haluan,

sedetik terkenang waktu itu,
rasa rindu terbit di dada,
saat-saat indah pertemuan kami,
lebih indah dari intan permata,

ku depakan tangan,
berdoa kepada ilahi,
semoga kalian tetap utuh dalam ingatan,
serta menggapai apa yang dihajati.

~words from my heart~

Saturday, July 11, 2009

tak paham..tapi seronok dengar..

video

Mengapa perlu begini??

(Malam ini aku cuba menulis dengan ejaan yang lebih tepat)..

Mengapa perlu begini??aku terasa untuk menulis berdasarkan persoalan yang muncul di dalam benak hati aku..persoalan yang kerap akal fikiran aku lontarkan kepada hati aku yang mana hati aku tidak mampu menjawabnya..mungkin aku mengharap 'dia' membaca apa yang aku akan tulis ini..betapa aku ingin mengetahuinya..mengapa perlu begini??..

semakin lama semakin tidak dapat aku fahami..salahkah aku menaruh perasaan kepada'nya'???sudah sekian lama aku padamkan perasaan aku terhadap'nya' kerana aku mengetahui betapa 'dia' tidak akan menerima aku..mungkin apa yang aku tulis ni akan membuatkan orang muntah..tetapi betapa aku ingin lontarkan persoalan ini..mengapa perlu begini??..

Mengapa perlu begini??sudahlah soalan aku dahulu tidak terjawab..aku sekadar ingin mengetahui..jika 'dia' menolak c*n*a dariku..katakanlah tidak..akan aku terimanya kerana mungkin itu ketentuan Ilahi..namun 'dia' hanya berdiam diri tanpa sebarang jawapan..betapa aku sangat sedih dengan sikap'nya'..

Mengapa perlu begini??aku cuba untuk tidak menyatakan perkara ini ketika berhubung dengan'nya' dengan harapan 'dia' tidak akan menjauhi aku..namun sebaliknya telah berlaku..aku sekadar ingin berkawan..tidak lebih dari itu..tetapi setiap mesej yang aku hantar sudah tidak berbalas..apatah lagi panggilan dariku..aku dan 'dia' yang sebelumnya rapat terus terputus begitu sahaja..aku terkedu..hatiku tidak dapat menerima kejutan ini..betapa aku terluka..

Mengapa perlu begini??tiada apa yang mampu aku lakukan..komen di dalam friendster 'dia' pun sudah tidak di balas..walau hanya sedikit masa yang aku mahukan supaya persahabatan ini terus kekal..namun ianya bagai melihat bintang di langit yang tidak mungkin digapai..

Mengapa perlu begini??mungkin 'dia' enggan berkawan denganku lagi..bagaimanakah harus aku lakukan supaya dapat aku melupakan diri'nya'..salahku kerana tidak punya iman yang teguh..hatiku terus terpaut pada'nya' walau pertama kali melihatnya..'dia' terlalu istimewa buatku..

Mengapa perlu begini??perlukah aku terus mendiamkan diri..walau hati ini terluka..aku tidak pernah menyalahkan'nya'..silap aku kerana terlupa untuk melihat siapakah diriku untuk dipadankan dengan'nya'..sejuta maaf aku pohon darinya..kerana aku mungkin telah melukakan hati'nya'..aku sangat mengharap kemaafan dari'nya'..

Mengapa perlu begini??selepas menulis artikel ini..aku sudah dapat menerima takdir yang telah berlaku..sekadar ingin meluahkan apa yang terpendam di dalam hati ini..tanpa mengharap 'dia' membacanya..tangisan hati ini mungkin telah berhenti..sekadar menunggu masa untuk lukanya sembuh..

Mengapa perlu begini??terlalu banyak yang telah aku tulis..mungkin hanya segelintir sahaja yang memahami..syukur kepada Allah yang Maha Esa kerana telah mempertemukan dengan'nya'..walau ia berakhir dengan kehampaan..aku tetap bersyukur kepadaNya..aku terasa seperti telah melalui pentas dunia yang baru..dengan azam yang lebih kuat..walaupun aku terus-terusan tidak memahami..MENGAPA PERLU BEGINI??...words from my HEART..

Thursday, July 9, 2009

Khutbah jumaat..

Hari ni hari jumaat..so g la msjid cm bese..lpas slt snt duduk n khutbah pon mle..sllunya sblm khutbah lg dh lentok..hehe..cme hari len ckit..khatib 2 smgt tol..so ak dgr khutbah hari ni smpai habis la..tjuk khutbah hari ni pon menarik gk..terdetik dalam hati ak nk tlis ap kandungan khutbah hari ni supaya dpt la kite sme2 kongsi dan ambil iktibar darinya..

bismillahirrahmannirrahim..dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihi..ayat yg ak guna mungkin lbh kurang khatib 2 tp tetap 'words from my heart'..huhu...erm..tajuk besar die zina..jalan2 yng menuju ke arahnya..so disebut lah 3 perkasa asas yg sgt penting yg kdg2 kite pon terlepas pandang iaitu aurat, menjaga pandangan dan pergaulan bebas..sme benda2 ni kite dh blajar sjk dr sek ren lg tp kdg2 kite lpe tntg btape pentingnya ia..

aurat..sme org taw aurat lelaki dan perempuan berbeza..xkire la dr segi bentuk ataupun sifatnya..kita hendaklah menutup aurat kita dengan sempurna..ak rasa aurat ni merupakan perkara yg sgt penting..sbb setiap perkara yg berlaku adalh berkait rapat dengan aurat..contoh la..sebab ap berlaku kes rogol??..memang yg rogol 2 lelaki..tp perempuan yg xttp aurat menjadi sebab nafsu seseorg laki 2 meningkat..so berlaku la rogol..yg mgsanya mgkn bkn perempuan yg bkak aurat..mgkn perempuan len yg bernasib mlg..jadi suka lah ak sarankan sebelum kita melangkah keluar dr rmh atau blk..kite ambil sdikit ms untuk fikir..sempurnakan pakaian kita..??tertutupkah aurat kita..??pasal mcmne nk ttp aurat 2 ar lu pkr la sndiri..huhu..

seterusnya..pandangan mata..huhu..yang ni lebih kepada lelaki..biasa la..usha2 la katekan..igt nk usha mke..tp nmpk benda len..ermm..sbnrnya sukar la kite nk jge pandangn mte kita..xkn nk ttp kot..xke msk longkang plak nnti..tp 2 la..sekurang-kurangnya kite cube la..kalo terpandang 2 rezeki..pandangan pertama je..huhu..nk dimudahkn ayt..pandanglah kebesaran Allah..nescaya pandangan kita ak tertunduk dengan sendirinya..bak kate pepatah..dari mate turun ke hati..kalo kite pandang perkara2 yg xelok so hati kite pon jd rosak..

akhir sekali pergaulan bebas..khatib 2 kate la yg pergaulan lelaki perempuan ni boleh tetapi ad la syarat2 yg kite kne ketahui..niat kita kne betol..kalo nk blajar 2 xslh..tp eloknya jgn berdua la..phm2 je la ek..iblis ni ad dimana2..huhu..iman kita boleh diibaratkn seperti buih..nipisnya ia..btape mdh nya ianya pecah..so kne jg tol2 la..emm nk g kelas dh..chow